Różnice pomiędzy rocznikami/rewizjami SW20
: wtorek 20 sty 2015, 10:29
W skrócie:
rev1:
- felgi 14"
- mniejsze hamulce
- 3 częściowy spoiler
- plaska warga przedniego zderzaka
- listwy w kolorze innym niż nadwozie
- silnik 156KM
- czarna podsufitka + lampka + daszki + panele dachowe
- brak wspomagania i poduszek w EUDM
- podłużna gałka biegów
- pojedyncza rozporka silnika
- zintegrowana instalacja audio z jedną kostką, wzmacniaczem do tył
- licznik na linke
- jeśli występowały halogeny - świeciły na żołto - specjalna nakładka przy żarówce, halogen bez zmian (w JDM podobno były skrętne)
- mniejsze tweetery w drzwiach i osłony z dziurkami w plastiku
- pióra wycieraczek z przykręcaniem do uchwytów - ciężko dostać pióra
- radio na jedną kostkę
- od bocznej listwy w dół lakier "baranek"
rev2:
- felgi 15" 5ramienne
- większe hamulce + wydajniejsza pompa hamulcowa
- spoiler pozostał z rev1
- dokładka przedniego zderzaka "warga" nielakierowana
- szara podsufitka zamiast czarnej
- występowała kierownica z poduszką
- nowa gałka biegów (okrągła, skórzana)
- krótszy lewarek zmiany biegów
- niewielkie zmiany w zawieszeniu tylnym (np. belka)
- podwójna rozpórka silnika (krzyż, X)
- zmieniono wyjście w radiu na 2 kostki (łatwe w montażu dowolnego radia)
- licznik na linkę zastąpiono elektrycznym
- halogeny świeciły na biało
- nowy układ nagłośnienia bez wzmacniaczy - lepszy w praktyce
- wieksze tweetery w drzwiach i osłony z metalową siateczką
rev3
- nowe tylne lampy z blendą ze światłami cofania
- spoiler jednoczęściowy
- nowa tapicerka
- nowa kierownica z poduszką
- listwy w kolorze nadwozia (bardziej płaskie)
- przednia dokładka zderzaka "warga" lakierowana
- silnik 175KM
- zmieniono uchwyty wycieraczek przednich na standardowe "U"
- klimatyzacja na odczynnik R134
- amortyzatory Bilstein
- inna antena - "krótsza", bo tylko w błotnik
- płaskie listwy nadwozia (po demontażu praktycznie można je zwinąć w okrąg)
rev4
- jak wyżej + silnik 170KM (EGR)
- białe kierunki przednie
- inna szyba przednia (lekko inna barwa + pas przeciwsłoneczny) - było to albo od rev4 albo od rev5.
- felgi oryginalne 15 polerowane seryjnie
rev5
- 5ramienne felgi z wzorem jak nowa MR2, Celica
- nowy tylny spoiler regulowany
- inna tapicerka
- czerwone elementy na tarczach licznika
RÓŻNICE ODNOŚNIE HAMULCÓW
rev1 tarcze z przodu 258mm średnicy, grubość 25mm zacisk dwutłoczkowy
(w US 2,2 jednotłoczkowy)
rev1 tarcze tył 263mm średnicy, grubość 17mm zacisk jednotłoczkowy
rev1 ma krotsze przewody elastyczne hamulcowe od polaczenia ze sztywnym do zacisku wzgledem tych z rev2+ same zaciski pasuja plug&play, przewodyt również, ale tak jakby brakowało im 2-3cm
rev2+
przód 276mm średnicy, 30mm grubości zacisk dwutłoczkowy -większy
tył 280mm średnicy, 22 grubość -zacisk ten sam co w rewizjach wcześniejszych ale na innym jaźmie
nie było innych hamulców w turbo itp.
Odnośnie listwy na błotnikach (między błotnikiem przednim, a zderzakiem)
EUDM - sama listwa
JDM - obysówka wypukła, służy zamiast kierunkowskazu bocznego, którego brak w błotniku.
USDM - obrysówka płaska
rev1:
- felgi 14"
- mniejsze hamulce
- 3 częściowy spoiler
- plaska warga przedniego zderzaka
- listwy w kolorze innym niż nadwozie
- silnik 156KM
- czarna podsufitka + lampka + daszki + panele dachowe
- brak wspomagania i poduszek w EUDM
- podłużna gałka biegów
- pojedyncza rozporka silnika
- zintegrowana instalacja audio z jedną kostką, wzmacniaczem do tył
- licznik na linke
- jeśli występowały halogeny - świeciły na żołto - specjalna nakładka przy żarówce, halogen bez zmian (w JDM podobno były skrętne)
- mniejsze tweetery w drzwiach i osłony z dziurkami w plastiku
- pióra wycieraczek z przykręcaniem do uchwytów - ciężko dostać pióra
- radio na jedną kostkę
- od bocznej listwy w dół lakier "baranek"
rev2:
- felgi 15" 5ramienne
- większe hamulce + wydajniejsza pompa hamulcowa
- spoiler pozostał z rev1
- dokładka przedniego zderzaka "warga" nielakierowana
- szara podsufitka zamiast czarnej
- występowała kierownica z poduszką
- nowa gałka biegów (okrągła, skórzana)
- krótszy lewarek zmiany biegów
- niewielkie zmiany w zawieszeniu tylnym (np. belka)
- podwójna rozpórka silnika (krzyż, X)
- zmieniono wyjście w radiu na 2 kostki (łatwe w montażu dowolnego radia)
- licznik na linkę zastąpiono elektrycznym
- halogeny świeciły na biało
- nowy układ nagłośnienia bez wzmacniaczy - lepszy w praktyce
- wieksze tweetery w drzwiach i osłony z metalową siateczką
rev3
- nowe tylne lampy z blendą ze światłami cofania
- spoiler jednoczęściowy
- nowa tapicerka
- nowa kierownica z poduszką
- listwy w kolorze nadwozia (bardziej płaskie)
- przednia dokładka zderzaka "warga" lakierowana
- silnik 175KM
- zmieniono uchwyty wycieraczek przednich na standardowe "U"
- klimatyzacja na odczynnik R134
- amortyzatory Bilstein
- inna antena - "krótsza", bo tylko w błotnik
- płaskie listwy nadwozia (po demontażu praktycznie można je zwinąć w okrąg)
rev4
- jak wyżej + silnik 170KM (EGR)
- białe kierunki przednie
- inna szyba przednia (lekko inna barwa + pas przeciwsłoneczny) - było to albo od rev4 albo od rev5.
- felgi oryginalne 15 polerowane seryjnie
rev5
- 5ramienne felgi z wzorem jak nowa MR2, Celica
- nowy tylny spoiler regulowany
- inna tapicerka
- czerwone elementy na tarczach licznika
RÓŻNICE ODNOŚNIE HAMULCÓW
rev1 tarcze z przodu 258mm średnicy, grubość 25mm zacisk dwutłoczkowy
(w US 2,2 jednotłoczkowy)
rev1 tarcze tył 263mm średnicy, grubość 17mm zacisk jednotłoczkowy
rev1 ma krotsze przewody elastyczne hamulcowe od polaczenia ze sztywnym do zacisku wzgledem tych z rev2+ same zaciski pasuja plug&play, przewodyt również, ale tak jakby brakowało im 2-3cm
rev2+
przód 276mm średnicy, 30mm grubości zacisk dwutłoczkowy -większy
tył 280mm średnicy, 22 grubość -zacisk ten sam co w rewizjach wcześniejszych ale na innym jaźmie
nie było innych hamulców w turbo itp.
Odnośnie listwy na błotnikach (między błotnikiem przednim, a zderzakiem)
EUDM - sama listwa
JDM - obysówka wypukła, służy zamiast kierunkowskazu bocznego, którego brak w błotniku.
USDM - obrysówka płaska