Strona 26 z 39
Re: tptd.pl
: wtorek 27 paź 2015, 07:21
autor: Kubek_KSJZ
Link mi nie dziala :/
Inaczej to "przy radarze", zakrety 11,12,13.
Wg mnie najlepiej wchodzic jeszcze przed zakretem 11 od prawej strony i zaczac 11ke lewa tarka i na prostych kolach wtedy hamowac, wypuscic mocno na przod bez dotykania tarki prawej zakretu 12, tarka dopiero na 13ym. Nie jest to najkrotsza droga, wazne ze w wolnych autach nie wytracamy predkosci tak waznej przed nastepna dluga prosta. Oczywiscie moge sie mylic

swoja droga pierwszy prswybiore teraz inaczej.
Tu z 3sge od 1:25
https://youtu.be/AFBt3WL8Tuo
Re: tptd.pl
: wtorek 27 paź 2015, 10:04
autor: gzoom
Tak, też mi to przeszło przez myśl, ale na drodze głowa sama się nastawia że najlepiej zrobić hamowanie na wprost pomiędzy tarką 11 i 12. Myślałem o tym co piszesz już parę razy i może pora wreszcie spróbować.
Tak samo eksperymentuję wciąż z pierwszym zakrętem, nie mogę się zdecydować, czy jechać większym łukiem z większą prędkością, ale zbierając syf z "pobocza", czy jednak ciaśniej ciut wolniej ale po czystym asfalcie.
No i wydaje się nierozstrzygnięty dylemat czy redukować przed z4 i z13 na tych parę sekund, czy lepiej wyciągać powoli z tych 4krpm do których spadają obroty (redukując nie schodzę na całej trasie poniżej 5krpm). Po z9 przydałoby się, żeby trójka była ciut dłuższa, bo czasami przed z10 dochodzę do odcinki, podobnie jak przed z11.
No i ostatni dylemat na dziś - przy jakich obrotach zmieniać bieg na wyższy, pytanie wydaje się banalne ale tak po prawdzie to nie wiem

Wydawałoby się, że należy ciągnąć niemal do odcinki, ale przecież na wszystkich wykresach moc/moment przed samym odcięciem mocno spadają.
Jest o czym myśleć, ale nie ma to jak próbować empirycznie

tptd.pl
: wtorek 27 paź 2015, 10:35
autor: Kubek_KSJZ
Pierwszy zakret dla mnie to tez najwieksza niewiadoma, reszte pokonujemy podobnie jak nie tak samo, na pewno w sw20 nie jechalem nigdzie dwojka co mialo miejsce dawno temu, auto niby mialo wieksza ochote jechac, silnik wyl i wydawalo sie szybko, jednak czasy nie klamaly i na lekko przymulonwj trojce bylo szybciej w tych ciasnych. Niestety nie wiem jak zzw30 bo nie bylo mi dane jechac na TP.
Biegi jechalem do odcinki, miejcami nawet chwile na odcince bo nie bylo warto zmieniac, czy prawidlowo? Lepiej niech ktos bardziej siedzacy w silnikach sie wypowie
BTW na jakich negatywach jezdzicie?
Re: tptd.pl
: wtorek 27 paź 2015, 12:35
autor: WojtekMR
wg mnie (też mi autorytet

) trzeba ciągnąć do końca obrotów - i tak przymula z przejścia z 3ki na 4kę,
też wydaje mi się że trzeba dojść do wchodzenia we wszystkie zakręty z wystarczającą prędkością do zostawienia 3ki na w miarę wysokich obrotach (krótsza skrzynia powinna pomóc

) właściwie to kukurydza wydaje się najbardziej 2kowa (na razie wchodzę na 2ce jeszcze w z3, z12 mam dylemat i różnie bywa)
Re: tptd.pl
: niedziela 15 lis 2015, 12:13
autor: WojtekMR
pokuszę się o posezonową analizę
Gzoom i ja robimy czasy około 2 min i wydawałoby się wskazywać to na jakiś limit zw30 z 1zz,
jednak oglądająć przejazd Gzoom-a jestem w szoku jak bardzo odpuszczam na zakrętach i ile jeszcze można zyskać
pozwoliłem więc sobie zrobić analizę przejazdu mojego z Harry-ego i Gzooma
https://www.youtube.com/watch?v=DegDPnC ... e=youtu.be
zakręty/proste ja / Gzoom
prosta startowa 171 / 173
1 zakręt 103 / 115
159 / 161
3 zakręt 67 / 76
114 / 113
4 zakręt 87 / 95
145 / 149
5 kukurydza 55 / 74
109 / 113
8 przed trybuną 92 / 111
140 / 144
10 zakręt 95 / 117
138 / 145
13 zakręt 79 / 85
149 / 154
14 ostatni 110 / 130
różnice na moją niekorzyść są ogromne - jak więc czasy mogą być identyczne (dodatkowo z przewagą w moją stronę?), dodatkowo tracę czas na stopniowanie zrzucania biegów z 4 na 2 z hamowaniem 3ką
dostrzegam tylko jeden powód - hamowanie, szkoda że nie mam filmików ale wejście w 1, 3 i ostatni zakręt u Gzoom-a to tak jakbym hamulców nie miał (deptam dużo później)
tak więc dużo trenowania zakrętów przede mną a przed Gzoomem opóźnienia dohamowań
ps. najlepiej u mnie wypada 4 zakręt który nauczyłem się robić na 3ce, teraz jeszcze kolejne dobić do trzeciego biegu (krótsza skrzynia powinna pomóc) i do przodu
ps.2 Kuba ten twój przejzd to na slicku? czy jeszcze semi?
Re: tptd.pl
: niedziela 15 lis 2015, 13:11
autor: gzoom
Kiedyś czytałem, wolniej jedziesz, szybciej dojedziesz

Skoro już mam wyższe prędkości w zakrętach to nie widzę sensu jeszcze bardziej opóźniać hamowań, instruktor też mi to odradzał.
Re: tptd.pl
: niedziela 15 lis 2015, 18:54
autor: Kubek_KSJZ
To powyżej to na używanym slicku (można porównać do nowego semi klasy premium) ale to tylko w kwestii lini przejazdu, to nie był najlepszy przejazd.
Nie oszukujmy się, harry lap timer jest fajny, daje jakiś tam pogląd ale specjalnie precyzyjny to on nie jest więc nie przywiązywałbym do odczytów prędkości w danym miejscu aż takiej uwagi, wg mnie istotne jest by robić wszystko na raz, raz porządnie hamować, raz skręcać i raz przyspieszać, bez poprawiania w połowie zakrętu, jednak bez wspomagania trudno jest utrzymać kierownicę w jednej pozycji cały zakręt.
Re: tptd.pl
: niedziela 15 lis 2015, 19:36
autor: culmen
Lepiej by było 2 video nałożyć i puścić obok siebie. Wtedy widać by było kto do kogo ile gdzie traci.
Znajomy kilka razy takie tworzył.
Przykładowe:
https://www.youtube.com/watch?v=mzX2Pnx ... tu.be&hd=1
Alfa 156 vs impreza vs chyba alfa gtv
Re: tptd.pl
: środa 03 lut 2016, 19:19
autor: Kubek_KSJZ
Terminarz na 2016 już jest
6 Marca może być i wiosna i "środek" zimy

Re: tptd.pl
: środa 03 lut 2016, 19:33
autor: WojtekMR
bardzo mi odpowiadają poniedziałki ale tak jestem wyposzczony że pewniewcześniej się wybiorę - chociaż marzec jest trochę wczesny na sezon
no muszę jednak pośpieszyć się ze skrzynią